.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدير بجاي سهميه ! ( در حاشيه انتقال تيم راه آهن به مازندران )
سيامک حبيبي
مدير بجاي سهميه ! ( در حاشيه انتقال تيم راه آهن به مازندران )

در حاشيه انتقال راه آهن به مازندران 

اگر چه انتقال تيم فوتبال پاس از تهران به همدان در تابستان گذشته سروصداي زيادي به پا کرد و موجب بروز موجي از نارضايتي ميان پيشکسوتان اين باشگاه قديمي گشت اما تجربه موفقي که اين انتقال در پي داشت زمينه ساز شد تا مديران ورزشي- سياسي کشور بدنبال تجربه مجددي در اين زمينه باشند.
راه آهن، صبا باتري والبته پيکان. سه تيم ليگ برتري حاضر در پايتخت که علي رغم داشتن سرمايه و امکانات مناسب از نعمت تماشاگر محروم شده اند.
چرا که غول هاي سنتي فوتبال ايران (استقلال و پرسپوليس) تمام تماشاگران را درو کرده بودند.
در اين بين مازندران يکي از آن استان هايي است که تمايل خود را به در اختيار گرفتن يکي از 3 تيم مذکور اعلام کرده و در نهايت و پس از بازديد کيومرث هاشمي معاون رياست سازمان تربيت بدني از امکانات موجود در اين استان شمالي شکل جدي تري بخود گرفت.
مي گويند او در اين بازديد عنوان کرده که بستر براي فعاليت تيم راه آهن در ساري مهيا تر از سايرين است. اگرچه در اين مدت بارها از سوي مديران باشگاه راه آهن شاهد تکذيب چنين خبري بوديم اما تجربه مي گويد که چنين اتفاقي بزودي و در تابستان جاري رخ خواهد داد.
ضمن اينکه شنيده شده محمد حسن انصاري فرد مدير عامل باشگاه راه آهن و يکي از مخالفين جدي و پروپا قرص اين قضيه ديگر آن مواضع سفت و سخت گذشته را نسبت به اين اتفاق ندارد و بطرز محسوسي کوتاه آمده نکته اي که البته نمي تواند با مساله رياست وي بر کميته فوتسال ايران بي ارتباط باشد.
اما بر فرض که در نهايت و علي رغم تمام اين ضد و نقيض هاي موجود که طبيعي هم بنظر مي رسد مازندران در ليگ برتر فصل بعد صاحب سهميه شود سوال اينجاست که آيا مي توان نسبت به موفقيت اين استان در چنين سطحي از فوتبال اميدوار بود؟ تجربه مي گويد خير. شايد بنظر برسد که اين نگاهي سياه نسبت به آينده و شرايط موجود است اما واقعيت هم بشمار مي رود.
بطور نمونه به چند سال قبل برمي گرديم زماني که شموشک در ليگ برتر و نساجي و غنچه در دسته دوم حاضر بودند. چرخ هاي ستاره سازي فوتبال مازندران کمافي السابق بازيکن توليد مي کرد اما حتي اين نکته هم نمي توانست مانع از دور شدن مازندران از سطح اول فوتبال کشور شود.
سه سال از آن روزها گذشته و امروز شموشک به دسته دوم رفته و در کنار مازيران (همان غنچه سابق) فعاليت مي کند و در اين ميان تنها نساجي است که از ليگ دو به ليگ يک آمده است اما در اين بين تکليف نوژن چه شد؟ آيا غير اين است که عده اي دور هم جمع شده بودند و براي تحقق اهداف ديگرشان با يک دست 3 هندوانه (شامل مازيران، نوژن و يک تيم کشتي) را برداشتند که در نهايت به جايي هم نرسيد؟ از فوتبال به فوتسال مي رويم. تيمي که سعيد نجاريان طي سالها از کوچه پس کوچه هاي شهر به سطح اول کشور آورده مي گويند امروز و پس از گذشت بيش از يک ماه از پايان فصل 87-86 نزديک به 30 درصد بودجه فصل گذشته خود را دريافت نکرده است. همه اينها را که کنار هم قرار مي دهيم به نتايج نااميد کننده اي مي رسيم.
مردم کوچه و خيابان با همان لفظ عاميانه مي گويند: \"بارسلونا هم که به مازندران بيايد آخر فصل سقوط مي کند\" آنچه جدا از نگران کننده بودن نشان از ضعف مديران ورزشي موجود در استان دارد که دنبال اهداف ديگري جز فوتبال و ورزش هستند.
تماشاگران بيشماري وجود دارند که معقتدند کاش بجاي گردن کج کردن براي دريافت سهميه تمرکز مان را روي سرمايه هايمان مي گذاشتيم.
در حقيقت براي مازندران که 81 بازيکن در ليگ برتر دارد نداشتن يک مدير ورزشي غير قابل پذيرش است. پتانسيل بالاي فوتبال استان که همواره در طي سالهاي اخير در سطوح مختلف کشور و حتي اروپا ستاره اي داشته و تماشاگران مازني که نشان داده اند که از چه ظرفيت عظيمي براي هضم حضور در ليگ برتر برخوردارند بسيار قابل توجه است اما مديريت ورزش طي سالهاي اخير در باشگاه ها هرگز نمره قبولي نگرفته است.
در هفته آينده بيشتر به اين نکته خواهيم پرداخت و از نظر کارشناسان نيز در اين زمينه بهره خواهيم گرفت.

سيامک حبيبي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 خرداد 1387
آخرش كارمان به جايي كشيد كه بايد مثل همدان تيم قرض كنيم. فوتبال مازندران كجا فوتبال همدان كجا. من قبلا هم در اين مورد نظر دادم كه اين سايت درجش نكرد. خاك بر سر ما كه آخرش كارمان به اينجا كشيد. ... من با خريد تيم از تهران كاملا مخالفم چون فوتبال ما بيشتر از اينها لياقت داره و ما نبايد خودمون را با همدان مقايسه كنيم.
يك كشوروند 26 خرداد 1387
نفس موضوع خوب است بشرطي كه اين تيم ، تيم مازندران باشد نه تيم ساري و از حمايت همه مازندراني ها برخوردار باشد .
نا شناس 27 خرداد 1387
يا پيغام هاي ما رو كامل درج كنيد يا اصلا درجش نكنيد. در همين پيغام اول من آخر عرايضم يك خاك بر سر نثار مسوولان مازندران هم كردم كه درجش نكرديد!! اين كار شما خارج از عرف رسانه است. نبايد دست توي پيغام ها ببريد.
مجتبی روشن ضمیر 4 تير 1387
با سلام خدمت دوست عزیز اقای حبیبی
صرف اینکه مدیری ورزشی باشد کافی نیست چه بسامدیری ورزشی که با بی تدبیری خود زمینه ساز بحران و اختلاف در تیم خود شدند.نمونه اش همین اقای انصاری فرد زمانی که مدیریت باشگاه پیروزی را بر عهده داشت با اوردن بازیکنان درجه سه خارجی و صرف پولهای هنگفت نه تنها موفقیتی کسب نکردبلکه هر هفته شاهد شکایت یک بازیکن خارجی به فیفا بوده ایم.
حتی بازیکنی که یک دقیقه هم برای تیم بازی نکرده بود.
قوتبال مازندران نیز به مدیرانی کار امد .متعهدو دلسوز نیاز مند است خواه ورزشی باسد که چه بهتر خواه غیر ورزشی و صد البته غیر ورزشی که با ورزش بیگانه نبوده باشد.
موفق باشید
جوان کنجکاو مازندرانی 3 تير 1387
قابل توجه مدیران استان:
کیفیت محصولات، کیفیت خدمات، کیفیت فعالیتها، کیفیت بازی فوتبال و ... فقط در اختیار کارکنان تولید ویا بازیکنان فوتبال نیست.
کیفیت فقط و فقط در جلسه مدیران تعیین و تعریف میشود.(پرفسور دمینگ)
این مدیران هستند که سمت و سوی حرکت را مشخص می کنند.
متاسفانه در استان ما و حتی در کشور ما بسیارند مدیرانی که تخصص ندارند، بسیارند مدیرانی که مدیر نیستند، بسیارند مدیرانی که مفهوم برنامه ریزی، استراتژی و سند توسعه را نمی دانند.
و البته بسیارند مدیرانی که صرفاً با داشتن خصوصیاتی نظیر تخصص در انجام مراسمات مذهبی و دسته ای دیگر هم با برقراری ارتباطات زیرمیزی مدیر شده اند. بسطارند ازین مدیران!!!
یاد آن حدیث گوهربار حضرت علی(ع) افتاده ام که می فرماید وای به حال آن جامعه ای که افراد نامتخصص و نابلد امور مملکتی را در دست بگیرند و متخصصان و فرهیختگان گوشه نشین شوند. قطعاً اینچنین جامعه ای به انحطاط کشیده می شود.
جوان کنجکاو مازندرانی
نا شناس 6 تير 1387
جناب مدیر سایت
چرا نظرات بنده را در سایت درج ننموده اید؟ شما جزو کدام دسته از مدیران هستید؟ مدیران متخصص يا روابطی؟ با اینکار ثابت کرده اید که صدالبته مدیر متخصص هستید نه روابطی! مبارکت باشه متخصص!!!
جوان کنجکاو مازندرانی
دردمند مازندرانی 9 تير 1387
بجای گدایی تیم لیگ برتری باید به سرمایه های موجود در استان یعنی نساجی که قدمتی بسیار دیرینه در فوتبال این مملکت دارد و همینطور شموشک توجه شود تا این تیم های مردمی که الحق و والانصاف تماشاچی ها و هوادارانشان حتی از دو تیم سوگلی پایتخت هم بیشتر هستند (البته غیر از یک بازی خاص که کل رسانه های مملکت دو سه هفته بسیج می شوند تا تماشاچی جمع کنند)حتی با وجود جمعیت 10 میلیونی باز هم خیلی همت کنند و منت بگذارند سر مسئولین و بازی مهم باشد 20-25 هزار نفر تماشاچی دارد که همین را هم گزارشگران با آن آمار های کیلویی شان به مرز 40-50 هزار نفر و بعضا بیشر می رسانند.کی به کیه!
اگر امروز نساجی چندین سال است که در حسرت صعود به لیگ برتر مانده دلیل آن فقط و فقط مشکلات عظیم مالی است که به جرات می توان گفت که نساجی از نظر بودجه و مالی ضعیفترین تیم لیگ است.دلیل آنهم کاملا مشخص است و تنها بدلیل حسادت و تنگ نظری مسئولین استانی که همه چیز را برای محدوده جغرافیایی خود می خواهند می باشد و دیگر اینکه بدلیل همین تنگ نظریها و اینکه اگر بفرض قرار است مثلا ما از نساجی که در منطقه ما نیست حمایت کنیم چرا یک تیم برای خودمان نیاوریم و یا اگر قرار است مثلا کارخانه ای در فلان جا افتتاح شود چون به حوزه جغرافیایی ما مربوط نمی شود نه تنها هیچ اصرار و ابرامی در تحقق آن امر انجام نمی دهیم بلکه با سنگ اندازی و تلفن و نامه و مراجعه حضوری در پایتخت و ...سعی می کنیم به هر نحوی شده آن کارخانه در آن شهر افتتاح نشود .در مورد فوتبال هم همین قضیه مصداق می کند.آقایان مسئولین مازندران بهوش باشید که عمر بسیاری از تیم های لیگ یک به دو سه سال هم نمی رسد ولی بجهت مالی بسیار حمایت می شوند در مقابل نساجی قائم شهر که قدمتی فراتر از نیم قرن حضور فعال در فوتبال این مملکت دارد باید چوب نادرایتی مسئولین استانی را بخورد و بجای این تیم باید سپاهان نوین و پیام خراسان به لیگ برتر راه پیدا کنند!!!
دقیقا بدلیل همین مشکلات درون استانی ما که هیچ کسی دیگری را قبول ندارد مسئولین مازندران در تصمیم گیریهای کلان مملکتی هیچ محلی از اعراب ندارند و ما همیشه اند خم یک کوچه هستیم!بخدا قسم این ره که ما می رویم به ترکستان است.کسی که خیر دیگران را نخواهد خداوند هم هیچ خیری را برایش در نظر خواهد گرفت.اگر تو ببخشی خدا هم به تو خواهد بخشید.
از مسئولین مازندران هم می خواهم بقول جناب آقای دکتر احمدی نژاد "اول شما این بچه ای را که دارید بزرگ بکنید بعد سراغ بچه بعدی بروید" شما کمک کنید تا نساجی و شموشک در این جنگ نا برابر با تیم های تا بن دندان مسلح بجهت مالی لیگ موفق شوند تا حق خود را دوباره پس بگیرند بعد بفکر ایجاد رقیب برای این تیم های مردمی بیفتید چرا که جز ضرر و نابودی فوتبال مازندران پیامد دیگری نخواهد داشت.
از مدیریت محترم سایت هم می خواهم که نظرم را حذف یا سانسور نکند چون بسیار گزینشی نظرات درج می شود که همین امر از کیفیت یک سایت خبری بشدت خواهد کاست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.